پودر لباسشویی purex که به عنوان حالت دهنده مو هم استفاده می شود

به اصطلاح سازندگان بیشترین کسر جرمی پودر لباسشویی را دارند. آنها حدود 30 تا 40 درصد را تشکیل می دهند و یون های سخت شونده را در محلول نگه می دارند و در نتیجه از لکه دار شدن نمک های سخت حل شونده بر روی الیاف و ماشین ها جلوگیری می کنند.

پودر لباسشویی purex که به آن عوامل کمپلکس کننده نیز گفته می شود. نمک های محلول در آب هستند که با یون های ایجاد کننده سختی واکنش داده و آنها را در محلول نگه می دارند. با این حال، از آنجایی که این فسفات‌ها به اوتروفیکاسیون بدنه‌های آبی کمک می‌کنند.

بسیاری از کثیفی های رنگی معمولاً فقط با استفاده از پودر لباسشویی از لباس های شسته شده پاک می شوند. یعنی لکه ها سفید یا اکسید می شوند و باعث می شوند دیگر قابل مشاهده نباشند.

سدیم پربورات در فرآیند شستشو به دی هیدروژن بورات سدیم و پراکسید هیدروژن تبدیل می شود. پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده فوق العاده خوب در محلول آبی است، اما اثر سفید کنندگی آن فقط در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد قابل مشاهده است.

علاوه بر موادی که در بالا ذکر شد، مواد دیگری نیز در شوینده ها وجود دارد که اثر پاک کنندگی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، آنزیم هایی مانند پروتئازها یا آمیلازها آلودگی های حاوی پروتئین و نشاسته (مانند خون، شیر یا کاکائو) را از بین می برند.

با این حال، اثر شستشوی آنها به محدوده دمایی 35 تا 60 درجه سانتیگراد محدود می شود، در غیر این صورت آنزیم ها با دمای بالاتر از بین می روند. تونرهای سفید این اطمینان را می دهند که لباس های سفید تمیز شوند

مقامات اروپایی در نظر دارند که اگر از آستانه های معینی برای مقدار لجن اعمال شده در هر هکتار تجاوز نشود، LAS در حدود 30 روز در خاک، جایی که اکسیژن وجود دارد، تجزیه زیستی می شود. اما هیچ مقرراتی وجود ندارد که الزام کند از این آستانه گل/هکتار تجاوز نکند.

به طوری که تکثیر منجر به افزایش زیادی در اکسیژن در آب می شود. این به نوبه خود باعث افزایش زیادی در گونه های دیگر می شود که در عرض چند روز می میرند زیرا خود هم اکسیژن و هم مواد مغذی مورد نیاز خود را تخلیه می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.