گوجه گلخانه ای در مشهد باعث سقوط قیمت مسکن شد

گوجه فرنگی متعلق به خانواده Solanaceae است و دومین محصول مهم میوه یا سبزی بعد از سیب زمینی است. برای میوه های تازه و محصولات فرآوری شده کشت می شود.

گوجه فرنگی حاوی بسیاری از ترکیبات تقویت کننده سلامتی از جمله ویتامین ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است. گوجه فرنگی علاوه بر اهمیت اقتصادی و تغذیه ای، الگویی برای مطالعه رشد میوه های گوشتی شده است.

گوجه‌فرنگی میوه‌ای اقلیم است و تغییرات متابولیکی چشمگیری در طول رشد میوه آن رخ می‌دهد. در این بررسی، ما یک نمای کلی از درک فعلی خود از متابولیسم میوه گوجه گلخانه ای در مشهد ارائه می دهیم.

ما با جزئیات کنترل ژنتیکی و هورمونی رشد و رسیدن میوه شروع می‌کنیم، پس از آن متابولیسم اولیه میوه‌های گوجه‌فرنگی را با تمرکز ویژه بر قند، اسید آلی و متابولیسم اسید آمینه مستند می‌کنیم.

ارتباط بین مسیرهای متابولیک اولیه و ثانویه با اهمیت رنگدانه ها، فلاونوئیدها و مواد فرار برای کیفیت میوه گوجه فرنگی بیشتر برجسته می شود.

در نهایت، از آنجایی که گیاهان گوجه فرنگی به چندین تنش غیرزیستی حساس هستند، به طور خلاصه اثرات شرایط محیطی نامطلوب بر متابولیسم و کیفیت میوه گوجه فرنگی را خلاصه می کنیم.

گوجه فرنگی دومین محصول مهم میوه یا سبزی بعد از سیب زمینی (Solanum tuberosum L.) است که هر سال حدود 182.3 میلیون تن میوه گوجه فرنگی در 4.85 میلیون هکتار تولید می شود.

آسیا 61.1 درصد از تولید جهانی گوجه فرنگی را به خود اختصاص داده است، در حالی که اروپا، آمریکا و آفریقا به ترتیب 13.5، 13.4 درصد و 11.8 درصد از کل عملکرد گوجه فرنگی را تولید می کنند.

عملکرد گوجه فرنگی بسیار متغیر است، از بیش از 508 تن در هکتار در هلند تا کمتر از 1.5 تن در هکتار در سومالی در سال با متوسط عملکرد جهانی 376 تن در هکتار.

جهش nor بالغ شدن غیر طبیعی را در نتیجه حذف 2 جفت باز در توالی کد کننده NOR نشان می دهد که منجر به خاتمه زودهنگام ترجمه پروتئین می شود.