کاغذ تحریر خانه ای را از خاکستر شدن نجات داد

چینی ها سعی کردند اسرار صنعت کاغذ تحریر را در انحصار خود حفظ کنند، اما باز هم این راز آشکار شد. گفته می شود که این اسرار توسط اسیران جنگی چینی افشا شده است. اما این افسانه ها تایید نشده باقی ماندند.

در یک کارخانه مدرن، کاغذ با کیفیت بالا از چوب سخت و چوب نرم به دست می آید. خرد شده، آغشته به یک ترکیب خاص، جوشانده شده در دمای خاص، تنه درختان باید به یک توده مایع تبدیل شود.

سپس گره هایی که هنوز کاملاً نجوش نیافته اند از آن جدا می شوند و تقریباً آماده است. ساختار کاغذ خاص است: از الیافی تشکیل شده است که به طور متراکم در هم تنیده شده اند و به یکدیگر متصل هستند.

در عصر پیشرفت علمی و فناوری ما، مواد راحت تر از کاغذ معمولی قبلاً یافت شده است. تقریباً از نظر ظاهری از آن متمایز نیست، در آتش نمی سوزد، تجزیه نمی شود، رطوبت را جذب نمی کند.

“کاغذ” جدید به یک معجزه واقعی تبدیل می شود. حتی برای مدت طولانی مدفون در زمین، به همان شکل باقی می ماند و استحکام خود را از دست نمی دهد. در حدود سال ۸۰۰ خلیفه عرب هارون الرشید با کمک صنعتگران چینی تولید کاغذ را در بغداد سازماندهی کرد.

بعدها کارگاه های کاغذسازی نیز در دمشق و قاهره پدید آمد. تا قرن یازدهم، جهان عرب و هند به طور فعال از کاغذ در زمینه های مختلف استفاده می کردند که به تدریج جایگزین پاپیروس و پوست شد.

اعراب به دلیل کمبود مواد اولیه باست، از پنبه در تولید کاغذ استفاده می کردند. در قرن نهم، مایاها در آمریکا مقاله خود را ایجاد کردند. در سال 1770، تولید کننده انگلیسی فرم کاغذی جدیدی را پیشنهاد کرد که ورق های کاغذی را بدون ردی از شبکه ارائه می کرد.

فروکش دستی کاغذ، که تا پایان قرن هجدهم ادامه داشت، به طور قابل توجهی رشد تولید را با مشکل مواجه کرد. تنها در سال 1799، فرانسوی یک ماشین کاغذ با ریخته گری مکانیزه کاغذ با استفاده از یک شبکه متحرک پیوسته اختراع کرد.