فروش قهوه استارباکس شیشه ای در نمایشگاه های هنری رونق زیاد داشته است

نوشیدنی قهوه استارباکس شیشه ای را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد، از جمله با جوشانده (مانند قهوه آب پز، قهوه ترک، قهوه پرکولاتور)، دم کرده (مانند قهوه های فیلتر شده و ناپلتانا) و فشار (مثل پرس دیگ، موکا و اسپرسو).

ترکیب نوشیدنی نهایی نه تنها به روش دم کردن (به عنوان مثال، درجه آسیاب قهوه، نسبت پودر به آب، دمای آب، زمان استخراج) بلکه به گونه های قهوه مورد استفاده برای تهیه مخلوط تجاری نیز بستگی دارد.

علاوه بر این، مطالعات مختلف تفاوت‌هایی را در قابلیت استخراج ترکیبات با توجه به شرایط برشته کردن قهوه نشان داده‌اند. به این ترتیب، ترکیب باقیمانده‌ای که پس از آماده‌سازی نوشیدنی قهوه باقی می‌ماند نیز متفاوت خواهد بود.

با این حال، می توان به یک نتیجه گیری اصلی دست یافت: ترکیبات شیمیایی قهوه همه در طول دم کردن استخراج نمی شوند و باقیمانده هنوز سرشار از مواد شیمیایی مختلف با فعالیت های زیستی مهم است.

قهوه

در همین منظر و با توجه به تهیه صنعتی قهوه فوری/محلول می توان از روش های مختلفی برای تهیه آن استفاده کرد که به طور کلی مبتنی بر تولید بخش محلول خشک شده از عصاره های آبی قهوه با نفوذ، تغلیظ و آبگیری است.

به عنوان مثال، تبخیر، خشک کردن انجمادی، خشک کردن با اسپری) . در این حالت معمولاً از قهوه‌هایی با درجه برشته شدن بالاتر (ترجیحاً روبوستا) برای افزایش بازده استخراج استفاده می‌شود.

علاوه بر این، قهوه مصرف‌شده از صنایع قهوه فوری در مقایسه با قهوه‌های «غنی‌تر» به‌طور جامع‌تری استخراج می‌شود، اما قهوه مصرف‌شده با پراکندگی بیشتری حاصل از آماده‌سازی نوشیدنی در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و خانه‌ها است.

قهوه های محلول در سراسر جهان مصرف می شوند که بیش از 70 درصد قهوه مصرف شده در بریتانیا، ایرلند و استرالیا، بیش از 50 درصد در ژاپن، بیش از 40 درصد در ایالات متحده آمریکا و کانادا، 20 درصد در اسپانیا و 5 درصد است.

در پرتغال در این مورد آخر، مصرف بیش از 100 تن قهوه محلول وارداتی در سال را نشان می دهد. این نوع قهوه اساساً به دلیل سهولت آماده سازی برای مصرف قدردانی می شود.