با تخمه آفتابگردان خام کانادایی به کانادا مهاجرت کنید

از نظر تولید سومین دانه روغنی تولیدی در جهان، چهارمین کشت مهم در تولید روغن نباتی و سومین کشت مهم در تولید کنجاله دانه روغنی است.

در میان سایر منابع پروتئینی تخمه آفتابگردان خام کانادایی یک دانه روغنی، غذایی و زینتی مهم در سطح جهانی است و دانه آن تقریباً 10 درصد روغن خوراکی گیاهی جهان را تشکیل می دهد.

ایالات متحده آمریکا، اوکراین و آرژانتین تولیدکنندگان اصلی گل آفتابگردان در جهان هستند. در ایالات متحده، حدود 60٪ از دانه ها برای روغن خرد می شوند.

25٪ از دانه ها در دانه پرندگان استفاده می شود، و 15٪ دیگر به طور مستقیم برای تنقلات و تولید نانوایی به فروش می رسد، با ارزش باقی مانده در وعده غذایی .

تخمه آفتابگردان حاوی 15 گرم پروتئین، 58 گرم کل چربی ، 3 گرم خاکستر و 24 گرم کربوهیدرات با 675 کیلو کالری انرژی در هر 100 گرم است

کشت آفتابگردان عمدتاً برای به دست آوردن روغن برای مصرف انسان و تولید سوخت زیستی انجام می شود. نمودار جریانی از فرآوری دانه آفتابگردان برای تولید روغن را نشان می دهد که منجر به محصولات جانبی دانه آفتابگردان می شود.

این فرآیند با خرد کردن دانه شروع می شود، جایی که کل کنجاله آفتابگردان تولید می شود. روش خرد کردن دانه آفتابگردان قادر است 25% تا 33% وزن اولیه دانه را بسته به روش مورد استفاده به روغن تبدیل کند.

سپس، کل کنجاله آفتابگردان تحت یک فرآیند استخراج جدید با استفاده از حلال، معمولاً هگزان یا متانول قرار می گیرد و کنجاله/کیک آفتابگردان بدون چربی به عنوان محصول جانبی تولید می شود.

پس از این مرحله فیلتراسیون یا تخلیه روغن محقق می شود که هدف آن جداسازی ضایعات است. نقش حیاتی در پ اکسیژن رسانی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs)، از جمله اسیدهای لینولئیک و لینولنیک را کاتالیز می کند.

تا هیدروپراکسیدهای دی ان کونژوگه را تشکیل دهد. علاوه بر این، اکسیداسیون لیپید، پراکسیدها و رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند که باعث آسیب به DNA، پروتئین‌ها، ساختارهای غشایی و بافت‌های سلولی می‌شود و در نتیجه باعث از بین رفتن بنیه بذر می‌شود.