از الکل صنعتی بشکه ای به جای ضد یخ استفاده کنید

یک QAM با زنجیره آلکیل 12 است که قبلاً در کامپوزیت ها و سیستم های چسب گنجانده شده است و قادر به ایجاد اثرات ضد باکتریایی قوی است.

در یک مطالعه اخیر، یک سیلر کانال ریشه مبتنی بر اورتان دی متاکریلات (UDMA) وارد شد. نویسندگان اثرات ضد باکتریایی افزودن 0، 1.25، 2.5 و 5 درصد DMADDM را بر روی باکتری های چند گونه ای، در سلول های پلانکتون و همچنین بیوفیلم ها بررسی کردند.

هنگامی که DMADDM در 1.25٪ و 2.5٪ اضافه شد، الکل صنعتی بشکه ای کاهش باکتریایی قابل توجهی از باکتری های پلانکتون حتی پس از تنظیم سیلرها به مدت 10 روز وجود داشت .

نویسندگان همچنین گزارش کردند که شوینده‌های سیلرهای حاوی DMADDM اثرات ضد باکتریایی قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کنند، که بر مکانیسم کشتن تماس و پیوند متقابل DMADDM با تأکید می‌کند.

هنگام ارزیابی مهار بیوفیلم چند گونه ای توسط حاوی 2.5٪ DMADDM در مقایسه با گروه هایی با 0٪ DMADDM، کاهش CFU را به میزان 1 مرتبه به دست آورد، و همچنین کاهش قابل توجه زیست توده بیوفیلم.

برای تقویت بهتر اثرات ضد باکتریایی QAM ها، تلاش هایی برای افزایش طول زنجیره آلکیل آنها انجام شده است. اخیراً QAMها با طول‌های زنجیره آلکیل مختلف، از جمله 3، 6، 12، 16 و 18، سنتز شده و در یک سیستم باندینگ دندانی گنجانده شده‌اند.

افزایش طول زنجیره آلکیل به طور قابل توجهی فعالیت ضد میکروبی را افزایش داد. نویسندگان پیشنهاد کردند که QAMهایی با زنجیره‌های آلکیل طولانی‌تر دارای مکانیسم‌های ضد باکتریایی دوگانه هستند: (1) عدم تعادل الکتریکی به دلیل بار مثبت آنها و (2) توانایی زنجیره‌های بلند آنها برای سوراخ کردن فیزیکی غشاهای باکتریایی.

دی متیل آمینو هگزادسیل متاکریلات (DMAHDM) با طول زنجیره 16 قوی ترین فعالیت ضد باکتریایی را نشان داد. اخیراً 2.5% DMAHDM به سیلر AH Plus در ترکیب با 0.15% وارد شد .

نویسندگان از DCT برای ارزیابی خواص ضد باکتریایی در برابر E. faecalis پلانکتونیک در طی 14 روز استفاده کردند. گروه‌های مبتلا به DMAHDM کاهش قابل‌توجهی CFU را در دوره 14 روزه حفظ کردند.