آلو بخارا در نیشابور جان جوانی را نجات داد

آلو بخارا در نیشابور ، سرده ای از حدود 170 گونه درخت یا درختچه کوچک از خانواده بومی مناطق استوایی دنیای جدید به عنوان داروهای سنتی از اهمیت محلی برخوردار است و گونه های مختلفی از آن به صورت تجاری برای میوه های خوراکی آن ها پرورش داده می شود.

اعضای این جنس معمولاً گیاهان همیشه سبز یا نیمه برگ هستند و نمی توانند یخبندان را تحمل کنند. برگ ها می توانند چرمی یا کرک دار باشند و عموماً بیضی شکل با حاشیه های صاف هستند.

گل‌های غیرمعمول دارای شش تا هشت گلبرگ منحنی گوشتی در دو حلقه و پرچم‌ها و مادگی‌های متعدد هستند. میوه ها اغلب پوسته پوسته و آبدار هستند و گاهی اوقات قطعه قطعه می شوند.

میوه سیب کاستارد معمولی که در هند غربی به آن سیب شکری یا قلب گاو نر نیز می‌گویند، قهوه‌ای تیره است و با فرورفتگی‌هایی مشخص شده است که ظاهری لحافی به آن می‌دهد.

پالپ آن زرد مایل به قرمز، شیرین و بسیار نرم است . شیرینی و به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شوند. سیب تمساح، یا چوب پنبه چوب پنبه بومی آمریکای جنوبی و غرب آفریقا، به خاطر ریشه هایش که همان اهداف چوب پنبه را دارد، ارزشمند است.

گوشت آبدار، فیبری و سفید این میوه، که ترکیبی از طعم انبه و آناناس است، را می توان به صورت تازه مصرف کرد و برای تهیه کاستارد، بستنی و نوشیدنی از صافی آن استفاده کرد.

به عنوان یک درمان جایگزین سرطان معرفی شده است، اما مطالعات بالینی در انسان وجود ندارد. سیب کاستارد را هم ببینید. ارتفاع درخت سورسوپ به حدود 8 متر (26 فوت) می رسد و دارای برگ های بیضی شکل با انتهای پهن به طول حدود 12 سانتی متر (5 اینچ) است.

میوه های معطر بزرگ بیضی شکل، خاردار و با پوست سبز هستند. طول آنها حدود 20 سانتی متر (8 اینچ) و وزن آنها به 4.5 کیلوگرم (10 پوند) می رسد. این گیاه معمولاً از بذر کشت می شود و در آب و هوای گرم با رطوبت بالا به خوبی رشد می کند.